вторник, 19 февруари 2019 г.

SIMPLE PRESENT


1. Употреба - за обичайно повтарящи се действия и постоянни неща
I go to school.
My brother likes vegetables.

2. Yes/No questions and short answers
Do you like oranges? - Yes, I do.  /  No, I don't.
Does John go to school? - Yes, he does.  /  No, he doesn't.

3. Wh-questions
                      Peter lives in Shumen.
             Does Peter live in Shumen?
Where  does Peter live?

Do you live in Shumen? - Yes/No Question
Yes, I do. / No, I don't.   -  Short Answers
               Where do you live?   -  Wh- question            



EXERCISES:




MORE EXERCISES:





ADVERBS OF FREQUENCY:



OBJECT PRONOUNS /местоимения - допълнение/



             

понеделник, 18 февруари 2019 г.

PRESENT PERFECT TENSE

LET'S START WITH THE IRREGULAR VERBS because you will need to learn the 3rd form /past participle/ of irregular verbs. 

To form the Present Perfect Tense we use:

HAVE/HAS        +       the 3rd form of the IRREGULAR VERBS/REGULAR VERBS

Regular verbs also have 3 forms but the 2nd form = 3rd form

VISIT - VISITED - VISITED

I have been to Turkey and I have visited the Blue Mosque.



Image result for present perfect



GAME:

EXERCISES:


четвъртък, 14 февруари 2019 г.

По стъпките на капитан Грант


Един по-различен учебен час !
Иновативен урок по география, английски и литература, проведен на 11.02.2019 с учениците от VI б и преподавателите Цветелина Антонова и Иглика Тодорова. Шестокласниците  влязоха в ролята на изследователи и участваха в пътешествие по следите на капитан Грант.   

В романа “Децата на капитан Грант“  Жул Верн описва събития, свързани с  една находка -писмо в бутилка, намерено в корема на акула. Писмото е написано на три езика-английски, немски и френски. Морската вода е унищожила голяма част от думите.  Шест екипа ученици се състезаваха да съединят правилно разкъсаното старо писмо, да преведат текста от английски, да открият липсващата информация и да намерят мястото, до което корабокрушенците са успели да достигнат. Всеки екип работи по определени задачи. След това направиха виртуална разходка из Южна Америка и демонстрираха отлични знания за географските обекти.

Представени бяха  два начина за пътешествие в Южна Америка, първия – чрез света на книгите, а втория – чрез избрани туристически маршрути. Учениците споделиха, че са се почувствали като истински изследователи.  
























понеделник, 11 февруари 2019 г.


8 Февруари 2019

Иновативните уроци в 5 клас на тема ‘What pet have you got or would you like to have?’/Какъв домашен любимец имаш или би искал да имаш?/ се провеждат с ползване на интернет през телефоните по предложение на Кристиян  Станчев от 5в клас. Днес проведохме такъв урок и с 5в. Всички се включиха с жив интерес в предварителното обсъждане на темата и разказаха на английски за домашните си любимци. След това ползваха телефоните си за да научат повече за животните.  Браво 5в!   J <3













Ето и резултатите: